torstai 4. lokakuuta 2012

Kuuntelijoiden kysymyksiä.

Kysyin eilen Facebook - sivullani ( www.facebook.com/sanarapmusic ) , mitä kuuntelijani ovat aina halunneet tietää minusta.Valitsin kysymyksistä mielenkiintoisimmat ja vastasin niihin.


Mitä sulle kuuluu?
* Mulle kuuluu oikein hyvää! Kävin tänään harrastamassa ns. lämpöpilatesta LadySlimissä, ja samaan settiin kuuluu sellainen ns. otsonihöyryhoito, jossa on mukava vaan olla ja rentoutua. Siitä tulee todella hyvä olo! Äsken tein tuossa geelikynnet ja kohta pitäisi syödä jotain. Kuntosalille jos vielä ehtisi tälle päivää! Huomenna on työkeikka SodaStream -esittelijänä, ja odotan sitä innolla! Ylihuomenna vuorossa on ihoanalyysiä ja sitten menemme syömään vanhempieni kanssa. Kaikki on siis hyvin, todella hyvin. :) Kiitos kysymästä, toivottavasti sinullekin kuuluu hyvää.

Kuinka kauan oot ollu räppärinä ja mitä muuta teet sen lisäksi ?
* Sanoituksia ja runoja aloin kirjoittamaan jo ala-asteen puolella. Ekan kerran kokeilin räppäämistä 12 vuotiaana, mutta se jäi tuolloin yhden kerran kokeiluksi. 15-vuotiaasta asti olen tehnyt musiikkia aktiivisesti ja keikkaillut. Musiikin lisäksi harrastan kuntosalilla ja ns. lämpöpilateksessa käyntiä, geelikynsien tekoa, mallintöitä ja kissojeni kanssa puuhailua. Myös muoti kiinnostaa. Selkävikani takia en vielä voi tehdä kunnolla töitä, joten teen vain satunnaisia työkeikkoja.


Miksi/miten alotit räppää ja huomasit olevas hyvä siinä? Mistä sait innostuksen ruveta laulajaksi?
* Aloin ala-asteen ekoilla luokilla kuuntelemaan suomalaista räppiä, ja olin sen takia vähän sellainen musta lammas. "Räppäsin" aina mukana. Olen tykännyt esiintyä pienestä asti, ja omia sanoituksia aloin kirjoittamaan jo n. 10 vuotiaana. Ensin kirjoitin runoja, sitten lauluja ja lopulta aloin rimmaamaan. 12 vuotiaana kokeilin äänittää omaa räppiä c-kasetille, mutta se jäi tosiaan yhden kerran kokeiluksi ja skeittaaminen vei mielenkiintoni. 15 vuotiaana kuulin, että kaverini harrasti räppäämistä, ja ilokseni pääsin hänen kauttaan studiolle tekemään fiittiä. Se oli varmasti elämäni jännittävin kokemus! Todella huonohan minä olin, mutta biisiä piti silti soitattaa pitkin kyliä ja kuunnelluttaa vanhemmillani yms. Olin siitä silloin niin ylpeä. Kyseisen fiitin jälkeen aloin äänittämään omia kappaleita, ja pikkuhiljaa kehittyä siinä. Tieni räppäriksi oli siis melko luonteva, ja halusin sitä pienestä pitäen. "Räppäämisen salat" taisin tajuta vasta viime vuonna, enkä mielestäni vieläkään ole hyvä. Teen musiikkia harrastuksena ja pyrin kehittämään itseäni jatkuvasti. Viime aikoina olen saanut paljon mediahuomiota ja biiseihini mukaan upeita fiittejä mm. Tanja Vähäsarjan ja Panama Rayon; kyllä se kertoo vähän siitä, etten minä enää huono ole. Olen vain itsekriittinen.

Kuinka monta keikkaa olet elämässäsi heittänyt? Keskimäärin. 
* Varmaankin noin sata. Nuorempana tuli keikkailtua paljon etelässä, sillä olen Espoosta kotoisin. Viimeisen vuoden ajan olen kuntouttanut selkääni, joten keikkailu on jäänyt vähemmälle. Toivottavasti asia korjaantuu nyt tulevan talven aikana ja saadaan myytyä todella paljon keikkoja eri puolille Suomea!

Kenestä kertoo biisi "Mun on mentävä"?
* Biisi kertoo minusta. Kappale käsittelee sitä, kuinka paha minun oli olla Espoossa - entisessä elämässäni. Toisin kuin monet ovat luulleet, kappale ei käsittele itsemurhaa - vaan muuttoani Ouluun. Tykkään kirjoittaa biisejä niin, että jokainen voi ymmärtää ne omalla tavallaan.  

Mistä tai kenestä 'Satoi lunta hiljalleen' kertoo?
* Voivoi, miten vanha biisi! Vuoden 2006 alussa tehty biisi kertoo nuoruusvuosieni poikaystävästä / "ensirakkaudestani". Kuten sanoistakin ymmärtää, kaikki ei mennyt kuten elokuvissa. Kyseinen henkilö petti minua. Se jätti arvet ja kyseenalaisti luottamukseni muita ihmisiä kohtaan.

Aiotko joskus tehdä yhteisen biisin Nost3 & Protron kaa?
* Voi kuinka mielellään tekisin, mutta taitaa pojilla olla melko kiireistä! Olemme muutenkin musiikillisesti aika kaukana toisistamme, mutta siviilielämässä olemme kavereita ja tulemme hyvin toimeen. 

Koska tulee uutta matskuu? Mielellään vähän vaihtelua niihin "itkuvirsii".
* Itkuvirsiä? Koskahan minä viimeksi olen tehnyt "itkuvirren"? En edes muista. Meneeköhän se jopa viime vuoden puolelle? Et ole ilmeisesti kuunnellut uudempia biisejäni, joten suosittelen tutustumaan niihin ensin, esim. Pyysin Poistumaan, Puolet Huolista, Hävettäis Olla Sinä, Kun Keskityt Muhun, Kun Me juhlitaan. Uusi kappale on miksattavana ja julkaistaan lähiaikoina. Kappaleessa jälleen mukana Voice Of Finland - kisasta tuttu Tanja Vähäsarja.

Mitä muuta tykkäät tehdä? 
* Tykkään monenlaisista asioista... Esim. jo aiemmin mainitsemani liikuntaharrastukset ja kissat ovat lähellä sydäntäni. Rakastan myös jokaista hetkeä mieheni ja perheeni kanssa. Tykkään myös laulaa karaokea, käydä baarissa tanssimassa ja ostaa uusia vaatteita ja kenkiä. Tykkään auttaa ihmisiä, ja autankin aina kun mahdollista. Tykkään järjestää tapahtumia ja juhlia. Tykkään olla kuvattavana ja rakastan esiintymistä! Hmm. Tykkään kaikesta, mistä saan nautintoa ja tulee hyvä olo. Näitä asioita olisi tooodella paljon. Olen niin pienestä iloinen, ja nautin jokaisesta päivästä. Vielä yksi asia on silti sanottava; tykkään teistä kuuntelijoista tosi paljon, olette niin ihania kun olette aina tukemassa! Suuri kiitos ja halit kaikille!

Keikoista kysyttiin paljon, joten yleisesti vielä sanon, että keikkailen ympäri Suomen ja tulen esiintymään joka paikkaan, johon minua pyydetään! Jos haluat minut kotikulmillesi keikalle, käy ehdottamassa Sanaa esiintyjäksi kuntasi nuoriso - tai kulttuuritoimeen, tai jollekin muulle tapahtumatuottajalle, esim. ravintolaan. Keikka voi olla juuri SINUSTA kiinni, joten tartu toimeen välittömästi!


Kiitos kysymyksistä! Toivottavasti vastasin mieltänne askarruttaviin asioihin!

                                          
                                

Näköislehden kuva hieman rakeinen... Aukeaa isommaksi klikkaamalla!
                    

4 kommenttia:

  1. Oon huomannu susta ja monesta muustakin räppäristä et miten biisit muuttuu ku itelläki menee paremmin. Kiva ettei susta enää tunnu niinku sillo ku teit niitä ''itkuvirsiä'', vaik ite tykkään niistä eniten ku ne kertoo nii hyvin musta :D

    VastaaPoista
  2. Joo, monet tekee biisejä fiilispohjalta omien tunnetilojensa mukaan. Kyllä multakin tulee vielä sitä herkempääkin matskua!

    VastaaPoista
  3. Ootan innolla uusia biisejä!(:
    Ja tää 'blogi' oli hyvä idea tehä, kun mullakin on blogi nii yksinkertaisempaa seurata tätäkin!... Vaikka olisi helpompaa jos täältä jostakin voisi liittyä lukijaksi (niiku esimerkiksi mun blogissa) sunkin olisi helppo kattoo kuinka moni tätä seurais :) Jos et ymmärtänyt mitä tarkotin kato tuolt;
    http://papulove.blogspot.fi/

    Ja saisiko vastauksen tähän, mikä oli ensimmäinen biisisi?(-:

    VastaaPoista
  4. Miten saisin lisättyä tuollaisen? Oon niin surkea tälläisissä... Olisi kyllä kiva seurailla, ketkä tätä lukee- vai lukeeko kukaan heh.

    VastaaPoista

Kommentoi rohkeasti! Pyrin vastaamaan myös kaikkiin kysymyksiin!