sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Niimpä, ole itse se muutos!


Minä tänään lenkillä.
Moikka!

Sateinen sunnuntai alkoi taas smoothiella ja reilun 10km lenkillä. Muutama kuukausi sitten sunnuntai olisi alkanut päänsäryllä ja pitsalla. Mitä tapahtui?

Tein muutama vuosi sitten ison elämäntaparemontin, pääasiassa laihduttaakseni. Homma karkasi kuitenkin käsistä pari vuotta myöhemmin ja laihdutus meni syömishäiriön puolelle. Palasin takaisin alkuperäisiin elämäntapoihini, jotka ovat nyt varjostaneet elämääni jo kaksi vuotta. En tiedä miksi en aiemmin ole ajatellut elämäntapojani. Tai kai minä olen, mutta en ole ollut tarpeeksi päättäväinen muuttaakseni niitä.

Olen syönyt epäterveellisesti, katsomatta yhtään mitä suuhuni laitan. Suklaata on mennyt levyittäin, enkä todellakaan ole ylpeä siitä juodusta kuohuviinimäärästä... Täytyy myös ihan valehtelematta sanoa, että kausittain olen myös polttanut tupakkaa. Olen elänyt siis juuri sen kaavan mukaan, mitä vastaan aikoinaan taistelin.

Nyt olen ollut 3kk tipatta ja ilman tupakkaa, lisäksi reilut 1,5kk ilman suklaata! Aika huikeita saavutuksia, joilla on iso merkitys hyvinvoinnissani. Olen energisempi ja onnellisempi kuin ikinä. Toivon, että enää en ratkea vanhaan, sillä en halua samoja myrkkyjä enää tukahduttamaan oloani. Uskon, että otin opikseni viime kerrasta ja pysyn nyt valitsemallani tiellä - haluan voida hyvin.


Bataatti ja lanttu ovat herkullisia!

Mutta mistä sain motivaatiota? 
Se on se kuuluisa hetki, kun katsot itseäsi syvälle peiliin ja tajuat, että asioiden on muututtava. Tajuat, että et voi hyvin kehossasi. Et ole onnellinen. Se hetki oli parasta. Se muutti kaiken.
Mitkä ovat tavoitteeni?
Haluan pudottaa repsahduksen tuomat kilot tietenkin, mutta pidempiaikainen tavoite on kokonaisvaltainen pysyvä elämäntapamuutos.


Kuvien välissä 2kk.

Syyskuun alussa otin itseäni niskasta kiinni. Join ensin 10päivän puhdistuskuurin, jonka takia myös ruokavalio muuttui hetkessä terveelliseksi. Kirjasin ylös kaiken mitä söin. Lisäsin pikkuhiljaa liikuntaa; aluksi jumppaa ja lenkkeilyä. Kirosin jumppatunnit alimpaan helvettiin, mutta nyt vain odotan salille pääsyä. Liikunnasta tulee niin mahtava olo. (Ei siis kannata luovuttaa, vaikka ensimmäiset kerrat ärsyttäisivät - se muuttuu hyvin pian iloksi!) Herkuttelin ensimmäisen kerran vasta tasan kuukauden kuluttua aloituksesta, eikä oikeastaan ole edes tehnyt mieli herkkuja. Olen tyytyväinen muutokseen, ja vielä tyytyväisempi, että se näkyy nyt jo myös ulospäin!

Aloita sinäkin jo tänään uusi parempi elämä! Vaikeinta on tehdä päätös. Kun olet sen tehnyt, muu sujuu helposti. Minä olen loistava esimerkki! En todellakaan olisi uskonut muutama kuukausi sitten, että elän terveellisesti ja liikun. Sohvaperunasta tuli urheilija. Voin vain suositella!

Kirjoittelen taas kun ehdin! Kommentoi ihmeessä, jos mielessäsi on jotain mitä haluaisit blogistani lukea!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi rohkeasti! Pyrin vastaamaan myös kaikkiin kysymyksiin!